reklama

Prečo máme dane "Z" a nie dane "NA"?

Nikdy som tomu nerozumel. Že daň z pridanej hodnoty!? Daň z príjmu, daň z nehnuteľnosti. Čo som komu urobil, že za pridanú hodnotu, príjem, či nehnuteľnosť musím niekomu niečo platiť?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Vždy som si myslel, že dane sú NA niečo. Napríklad by mohla byť taká "daň na dôchodcov", to by som pochopil. Alebo "daň na poľnohospodárov" - to už menej.

Čo keby sme teda vedeli, NA čo dane platíme. Kúpite si v obchode chleba, desať rožkov a dvadsať deka šunky, a na bločku bude: "5,50 Sk - daň na nové BMW predsedu samosprávneho kraja", alebo "2,40 Sk - daň na študentov, čo nechodia na prednášky", alebo "3,50 - daň na financovanie Komunistickej strany Slovenska".

Nájde sa dosť poslancov na moju daňovú reformu?

Michal Lehuta

Michal Lehuta

Bloger 
  • Počet článkov:  990
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Gamča '02. Potom B.A. zo spoločenských vied, M.A. z medzinárodných vzťahov na Jacobs University Bremen. Dnes ekonomický analytik týždenníka TREND. Zoznam autorových rubrík:  GeografiaEkonómia / EkonomikaHudbaNa zamyslenieKomentárInšpiráciaVlastná tvorbaAbsolute jaPolitikaPostrehUmenieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu